טיולים בעומרים

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

טיול שכבה ו למוחרקה
מאת: אלון נוטקין ושחר בן שיטרית

ב- 19.11.2014 יום רביעי יצאו תלמידי שכבת ו והמחנכות לטיול במוחרקה, הטיול מתקשר ללימוד על סיפורו של אליהו הנביא בספר מלכים.

קצת על המוחרקה...פירוש השם מוחרקה בערבית "מנזר השריפה", מוכר כבמת קורבנו של אליהו הנביא. שוכן בקצהו הצפון מזרחי של הר הכרמל ומשקיף על עמק יזרעאל, גובהו 474 מטר.

על פי המסורת במקום זה התחולל עימות בן אליהו הנביא לבן נביאי הבעל, כשאש ירדה מן השמים ורק קורבנו של אליהו נענה. בעקבות כך בשנת 1867 הוקם במקום מנזר על ידי כרמליתים שהגיעו מאירופה וראו באליהו מודל לנזירות, לקנאות דתית ולמסירות לאל.

במנזר מוצב פסל אליהו בתוך חצר מטופחת, הכנסייה קטנה ומיוחדת, עוד במקום תצפית עוצרת נשימה ממנה ניתן לראות את הגלבוע, גבעת המורה, הר תבור והרי ירדן, הים התיכון, הגליל והחרמון.

דרגת קושי: קל
אורך המסלול: 2.5 קילומטרים

איך מגיעים? מכיוון כביש 70 נפנה לדליית אל כרמל ועוספייה. כשנגיע לעוספייה נמשיך ישר בכיכר הראשונה ונפנה ימינה לכיוון המוחרקה בכיכר השנייה. מיד אחרי הפניה ימינה נגיע לצומת T בה נפנה שוב ימינה ימינה לכיוון המוחרקה, יש שלט קטן...

ממליצים לכם להגיע ולבקר....

טיול שכבה ד לנחל גחר
מאת: איתי אטיאס ועופר וייס

ב- 11.11.2014 יום שלישי יצאו תלמידי שכבת ד והמחנכות לטיול בנחל גחר הידוע בכינויו "נחל הפיות" ובטח אתם כבר מנחשים מדוע קוראים לו כך, מיד שמגיעים לנחל נכנסים למן עולם קסום ומופלא שיש בו מים זורמים, עצים גבוהים, צמחים מטפסים ושרכים.

מיקום הנחל: רמת מנשה מאזור קיבוץ עין השופט לכיוון עמק יזרעאל ונשפך לקישון.
גישה: יורדים בכביש מכיוון עין השופט למשמר העמק, עוברים את הפנייה לבסיס ג'וערה, עד שרואים מצד שמאל דרך עפר המובילה אל תוך היער.
רמת קושי: קל, נוח ומוצל, מתאים לכל המשפחה.
משך המסלול: כ- 3 שעות, אך לא חייבים לעשות את כולו.
עונה מומלצת: אביב.

שוחחנו עם תלמיד בכתיה ד' על החוויה בטיול: "אם הייתי צריך לדרג בציון מ-1 עד 10 כמה נהנתי בטיול, אומר 9, הכי נהנתי כאשר המדריכה שיחקה איתנו משחק וציירו עלי שרטוט של עמק יזרעאל כדי להסביר לנו היכן אנחנו נמצאים ולאן ממשיך הנחל, כמובן שאי אפשר להתעלם מהנוף מסביב ומהאווירה הנעימה לאורך כל הטיול, ממליץ מאוד לבקר שם"

טיול שכבה ו ללוחמי הגטאות
מאת: אלון נוטקין ושחר בן שיטרית

לוחמי הגטאות הוא קיבוץ בגליל המערבי שהוקם בשנת 1949על ידי ניצולי שואה, פרטיזנים ולוחמי הגטאות, בהם לוחמי מרד גטו ורשה יצחק צוקרמן וצביה לובטקין.
בקיבוץ הוקם בית לוחמי הגטאות, המשמש כמוזיאון לתולדות השואה על שם יצחק קצנלסון, הגענו אל מוזיאון יד לילד ברגשות מעורבים.
הפעילות במוזיאון נחלקה לכמה חלקים:
* צפינו בהצגה על ילדה שמה לאה פריד שגדלה בצל הנאצים ובתקופת השואה וניצלה, יכולנו לראות את עדות שלה שצולמה בשים האחרונות ולהבין עד כמה החוויה הקשה נצורה בזיכרונה.
* לאחר מכן צפינו בויטראזים המבוססים על ציורי ילדים מגטו טרזין, מיצבים תלת מימדיים וסרטי עדויות המספרים על דרכי ההתמודדות וההישרדות.
* סדנת אמנות ויצירה בעקבות המפגשים השונים במוזיאון.

החוויה ערכית, חינוכית ולימודית, קירב אותנו לעולמם של ילדים בתקופת השואה וסייע לנו להופיע בטקס מרשים ומכובד על יום השואה בבית הספר.
טיול שכבה א למגדל הדבורים
מאת: עלמה כהן

המקום בו הוקם לראשונה קיבוץ דליה, במסגרת יישובי חומה ומגדל, ב-1 במאי 1939. פינת חמד מוקפת עצים ומוצלת ע"י עצי אקליפטוס. מיגדל ישן. לאחר שקיבוץ דליה עבר לנקודה בה הוא נמצא כעת, מיקמו בסמוך למגדל את הכוורות של הקיבוץ ומאז הוא קיבל את שמו "מגדל הדבורים". אין אפשרות להכנס לתוך מתחם המגדל והאקליפטוסים. המקום מגודר ונעול. יש לתאם שהייה במקום עם מזכירות קיבוץ דליה (מתוך אתר עמוד ענן).
שוחחנו עם תלמידה בכיתה א: "עשינו בכיתה הכנה לטיול, הראו לנו את המסלול, יצאנו בבוקר והלכנו אל מגדל הדבורים ברגל, הנוף בסביבתו של גדל הדבורים מדהים והיה נחמד ולהכיר עוד מקום קרוב אלינו שאפשר לטייל בו גם עם המשפחה.
טיול שכבה ב לרמת הנדיב
מאת: עידו שר

במהלך חודש מרץ יצאו תלמידי שכבה ב' והמחנכות לטיול ברמת הנדיב.

על חוטם הכרמל, בין זיכרון יעקב לבנימינה, שוכנת רמת הנדיב. פנינה של טבע המוקדשת להנצחת זכרו של הברון בנימין דה רוטשילד.

בחזון רמת הנדיב מודגשת המחויבות לקיים איזון בין אדם וטבע.במסגרת פעילותנו זו, אנו משקיעים רבות בניהול מושכל של פארק הטבע,במחקר,בפיתוח תכניות חינוכיות ובהנחלת הידע בתחומי הסביבה ובחיזוק הקשר עם הקהילה. במסגרת זו הוקם פרויקט הגינון הטיפולי אשר משלב אנשים בעלי צרכים מיוחדים בעשייה במקום.

רמת הנדיב מזמינה את קהל המבקרים ליהנות מהגנים, מפארק הטבע וממרכז המבקרים.

קישור לאתר רמת הנדיב

טיול שכבה ו לצפון ולתל אביב
מאת: ירדן אור ואורי מלכה

היום הראשון של הטיול השנתי של שכבה ו' היה לבניאס ולתל חי.
את היום התחלנו בחידות מצויירות ולא מצויירות באוטובוס בדרכנו לתל חי, מיד כשהגענו אכלנו בחצר תל חי את ארוחת הבוקר, ואז נכנסנו למוזיאון.
במוזיאון נכנסנו לחדר שהיה כחדר אוכל, בעזרת הדמיון, תאורה ואיורים מיוחדים על השולחן הצלחנו להבין מה אכלו אז וכיצד השיגו את האוכל והכי חשוב את הסיפור של המקום המיוחד וההיסטורי.
הסיפור על המקום היה מרתק, הקרב שהתנהל שם ועל האישיות המרכזית יוסף טרומפלדור שלחם הגבורה ובאומץ רב והמשפט המפורסם "טוב למות בעד ארצנו", לאחר סרט קצר הממחיש את הקרב, ראינו את הנצחתו של טרומפלדור במקומות שונים, לאחר מכן הלכנו לאורכו של שביל הפצועים בו הובילו את טרומפלדור לאחר שנפצע, סיימנו ליד פסל האריה השואג המסמל את הקרב הקשה בתל חי.
משם המשכנו בנסיעה לנחל הבניאס ואפילו השתעשענו שם במלחמת מים מרעננת, סיימנו את המסלול עייפים אך מרוצים.

כחלק מלימודי גיאוגרפיה על מישור החוף נסענו לבקר בעיר הגדולה, עיר ללא הפסקה תל אביב.
ביום שני 23.3 יצאו תלמידי שכבה ו' ליום השני של הטיול השנתי בתל אביב.
ההתרגשות הייתה רבה מאוד, התחלנו עם סיור ביפו העתיקה, בדרך לנמל עצרנו במזרקת המזלות שמייצגת את כל המזלות ובנמל עצמו הקשבנו לסיפורים מעניינים על החיים ביפו העתיקה, האווירה הייתה מדהימה, קיבלנו הדרכה על מקומות חשובים בעיר כמו מגדל השעון שסימל את קו סיום העיר בעבר. תוך כדי הליכה ביקרנו גם במוזיאון הרכבת עד שהגענו לכיכר דיזינגוף שם הקשבנו לסיפור על הכרזת המדינה, צפינו בסרט וגם ביקרנו בבית ספר סוזן דלל. משם המשכנו לראות את יצירותו של נחום גוטמן ולקינוח ביקרנו בשוק הכרמל שם התחלקנו לקבוצות קטנות ויכולנו קצת להריח, לטעום, להתבונן וגם להתמקח ולקנות.

לסיום, תלמידי שכבה ו' נהנו מאוד ביומיים של טיול שנתי, שבו למדו על ההיסטוריה, הכירו מקומות חדשים תוך כדי הנאה מרובה.
טיול שכבה ג לנחל קיני

בחודש ינואר יצאה שכבה ג' לטייל בנחל קיני, יש הטוענים שעל גדות הנחל היו נטועים אוהליו של חבר הקיני, שאשתו יעל הרגה את סיסרא ומכאן שמו.
הטיול בנחל מתאים לכל המשפחה, נמצא באזור רמות מנשה, ליד צומת מגידו, אורך המסלול כ-2 ק"מ והוא נשפך אל נחל הקישון.
בנחל נובעים מספר מעיינות וצמחיה רבה כמו: עצי ערבה, שיחי פטל, קנה מצוי, ניתן לראות שרידים של תחנת קמח, המסלול יחסית מוצל מה שמשרה אווירה נעימה, ניתן לערוך פיקניק מפנק לצד הנחל.